De organisatie

dinsdag 29 maart 2011

Laatste weekjes school





Hallo!

Jaja nog twee dagen school en we moeten afscheid nemen van al die schatten van kinderen en leerkrachten.  Het zal weer een zware dag worden.  Maar voor ik daar over ga treuren zal ik eerst vertellen wat er allemaal nog gebeurt is de voorbije week.

Om te beginnen zijn os ma en pa op bezoek geweest en men peter als verassing! Echt zalig om terug eens wat bekend volk te zien.  De eerste dagen ben ik nog wel naar school geweest omdat we niet zo maar twee weken verlof mogen nemen J .   Alles ging zo zijn gewone gangetje op school.  We werkten rond vormen. De eerste dag rond cirkels en allerlei ronde vormen. Heb ik mijn bellenblaas maar eens bovengehaald die os Nore voor de kindjes had gekocht.  Dat vonden ze echt geweldig. Het was precies een hele nieuwe uitvindingJ . Zelfs de oudere kinderen waren verkocht.                 Geweldig om te zien dat ze zich kunnen amuseren met iets heel simpels.
De laatste dag voor men weekje verlof was ook nog wel even heavy! Rebeka, een kindje van men klas had een wondje op haar hoofd.  Het was echt helemaal gezwollen en ik dacht dat er beestjes ofzo inzaten. Ik ben dan maar met die uk naar de dokter geweest.  Was wel even slikken als die dokter met een mes aankwam. Blijkbaar was het een soort infectie waarbij je bulten krijgt waar heel veel etter inzit. Die etter moet er dan uit geduwd worden door de wond open te snijden.  Zonder boe of baa begonnen ze dus in het hoofd van Rebeka te snijden.  Het kind was natuurlijk hysterisch. We moesten ze me twee mensen vasthouden . Gelukkig was  Rebekka het na een lolly al weer even snel vergeten ;)
Daarna is men weekje verlof ingegaan. Bij aankomst  in het hotel was mijn eerste cultuurshock daar! Ik was er nog geen vijf minuten binnen en had al het gevoel dat ik er weg moest. Het was echt een heel verschil na al die weken te hebben samengeleefd met de Kenianen. Wat je in het hotel zag was gewoon niet echt  en echt super oneerlijk!
Na een paar dagen was het wel weer cva . Chans!  We hebben echt heel veel zalige dingen gedaan!  Ik heb onder andere mijn grenzen serieus verlegd door te gaan duiken! Was echt heel sjik! Langs de andere kant was ik ook wel weer blij als ik terug boven was ! Het is toch wel een speciaal gevoel om te ademen door zo’n klein ding J Maar we hebben het overleefd!
Safari was ook echt heel geweldig, heel veel mooie dieren en uitzichten gezien, was echt genieten!
We zijn ook nog naar Mombasa geweest.  Mombasa is een grote stad, een van de belangrijkste in Kenia. Ja watte, daar heb ik toch ook wel weer ogen getrokken!  Superveel armoede!  Bedelende kindjes die je echt met een heel zielige blik aankeken! Heel veel miserie waar je niets aan kan doen.  

De laatste vrijdag van hun verblijf hier zijn ze nog een dagje naar school gekomen. Het was de grote afsluitdag in school. De leerlingen moesten het tegen elkaar opnemen zoals om het best dansen, zo snel mogelijk  een flesje cola leegdrinken, stukjes brood opeten,…. .  Het dansen was echt zalig om te zien. Echte Afrikaanse moves hebben we daar gezien! Mooi mooi! De leerkrachten mochten natuurlijk niet onderdoen voor hun kids  en hebben ook wat opdrachten gedaan. Tof om te zien dat leerkrachten en kinderen op hetzelfde niveau zaten. Soms moet je dat kunnen als leerkracht om langs de andere kant nog meer respect te krijgen van de kinderen.  Het was echt een leuke dag!



We hebben ook nog enorm veel klere en schoenen uitgedeeld aan de kindjes bij ons in het dorp! Zalig om al die lachende gezichtjes te zien! Merci aan iedereen voor al de kleertjes en schoenen, ze ware er echt content mee!
De laatste zondag zijn we nog naar de mis geweest in het dorpje. Waaw, zo mooi! Zingen, dansen, het was echt een kippevelmoment. Als de mis in België zo zijn zou ik er wat meer zitten ;)
Met ander woorden, de twee weken bezoek vlogen echt voorbij! Back to reality nu! 


Vandaag zijn we kindjes gaan inschrijven voor de speelpleinwerking . We hebben al 56 spruiten ingeschreven. Ik ben benieuwd!  Hopelijk wordt het een succesje en slagen we in ons doel: de kinderen van straat houden! De kinderen van Kebene mogen ook komen en leren zo hopelijk toch wat beter de kinderen van het dorp kennen! Maar , je pense dat  het allemaal wel goed komt ! We will see J

Overmorgen is het spijtig genoeg al de laatste schooldag zoals ik al gezegd heb! Ik zie er enorm tegenop! Zal weer een emo- moment zijn zenne J Dus nu nog genieten van de laatste dagen met de leerkrachten en de kids!

Tot zo ver men verhalen!

See you later!














                                                        Cadeautjes van ons nore




De mis


Ons Nore haar schoenen!;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten